Zephyr utvikler vindparker i verdensklasse - nå søker de etter en trainee

Publisert: 05.03.2018

Zephyr er et selskap i vekst, som har ambisjoner om å utvikle og bygge ut flere vindparker i verdensklasse i årene som kommer. Den internasjonale interessen for å investere i fornybarprosjekter i Norge er stor, og de har en god utgangsposisjon for å lykkes med arbeidet i dette markedet. For å nå målene sine trenger de flere kloke hoder, og søker derfor etter en ny medarbeider med et stort engasjement for fornybar energi og nysgjerrighet på forretningsutvikling.

Zephyr ble etablert i 2006 og har siden da arbeidet målrettet med å utvikle, bygge og drifte en rekke vindkraftprosjekter i Sør- og Midt-Norge. Deres forrige prosjekt var Tellenes vindpark i Rogaland, som de utviklet fra konsesjon og frem til det byggeklare prosjektet ble solgt til verdens største kapitalforvalter og ledende investor i fornybar energi, BlackRock, i juni 2016. Tellenes vindpark startet produksjonen allerede høsten 2017, og skal forsyne Googles europeiske datasentre med fornybar energi de kommende 12 årene. Parken, som er Norges største vindkraftverk, ble kåret til Europas beste landbaserte vindkraftprosjekt i 2016, og er nå nominert som Årets Anlegg i 2017. Deres neste store prosjekt er å utvikle Guleslettene vindpark i Sogn og Fjordane etter samme forretningsmodell som Tellenes.

Hvis du er nysgjerrig på å vite mer, kan du gå inn å lese på deres nettsider: http://www.zephyr.no

Trainee-stilling med store utviklingsmuligheter

Deres nye trainee har en fersk mastergrad eller inntil fem års arbeidserfaring, som sivilingeniør, siviløkonom eller tilsvarende. Zephyr er et team på sju medarbeidere, så som trainee vil du få ta del i det aller meste som foregår: fra styrearbeid til prosjektutvikling og daglig drift av vindparker. Stillingen er fast og etter en traineeperiode på to år vil du gå inn i en mer definert rolle i selskapet.

Zephyr tror at du har mye ny og nyttig kunnskap innenfor fornybar energi, er analytisk, initiativrik og løsningsorientert. De søker deg som har høy arbeidskapasitet og er dyktig til å stå på og tenke positivt. Zephyr reiser en del i forbindelse med arbeidet sitt, og deres nye trainee skal også være med på det.

Zephyr bruker både norsk og engelsk som arbeidsspråk, så du må beherske begge deler godt. Selskapet holder til i et moderne kontorfellesskap med Østfold Energi på Grålum i Sarpsborg.

Se stillingsutlysningen på finn.no her.

For å søke stillingen går du inn på webcruiter.

Hege HåkonsenHR-direktørMob. 984 81 279Send e-post

Olav RommetveitProsjektleder vindkraftTlf. 97663120Send e-post