Etter ett år med anleggsarbeid er den nye dammen og brua på Ørje kraftverk er ferdig. Det ønsker vi å feire sammen med innbyggerne i Ørje.

Tid: Fredag 12. juni 2026 kl. 14.00–15.00
Sted: Ørje kraftverk, på oppsiden av kraftverket (sentrumsiden).
Tilkomst fra Bakergården eller Tømmerveien

Programmet starter med en kort markering, der de involverte i prosjektet vil si noen ord. Deretter klipper ordføreren i Marker kommune og fylkesordføreren i Østfold snora på den nye brua.

Det blir enkel servering med kaffe og Ørjeboller.

Etter den offisielle åpningen inviterer Marker kommune til et musikalsk innslag i amfiet. Museet vil også holde åpent for publikum.

Påmelding

Arrangementet er åpent for alle, men av praktiske hensyn ber vi om påmelding. Ønsker du å delta på åpningen, meld deg på ved å fylle ut skjemaet under.

Meld deg på her


Les flere nyheter