– Etter nesten tre tiår med samme logo er en modernisering på sin plass. Nå har vi fått en oppdatert logo som også tar med seg historien vår, sier Oddmund Kroken, administrerende direktør i Østfold Energi.
Konsernets nye visuelle profil omfatter ny logo, en ny fargepalett og illustrasjoner. I tillegg har nettsiden fått en oppfriskning. Profilen er nå oppdatert på alle digitale flater. Ny logo på fysiske flater vil fases inn over tid.
Den gamle solfangeren i logoen er med, men i et enklere utrykk. Den nye profilen er inspirert av det fornybare og er drømmende og frisk i utrykket.
– Den viktigste grunnen til endringen er at den eksisterende logoen og fargene ikke fungerte digitalt. Mye har skjedd siden 1997 og selskapet har også endret seg. Vi ønsket en profil som er enklere å bruke og som viser hvem vi er, sier Therese Olavsrud, kommunikasjonssjef i Østfold Energi.
Østfold Energi er en kraftprodusent og utvikler, med 95 prosent av produksjonen fra vannkraft. I tillegg jobber selskapet med fjernvarme, vindkraft og solkraft og utvikler nye energiløsninger.
I år har selskapet to store jubileer: Borgund kraftverk i Lærdal blir 50 år og Brekke kraftverk i Halden 100 år.
– Vi kommer til å gjøre en del i anledning disse jubileene så derfor var timingen for en modernisering riktig nå, sier Olavsrud.
Kontakt
Therese Olavsrud, kommunikasjonssjef, Østfold Energi
Tlf: 976 57 905
Her kan du se en film om den nye profilen vår: